Tutorial : Cara download blogskin

, , No Comments
http://sl.glitter-graphics.net/pub/1198/1198653tez5wpkf5q.gif 

Assalamualaikum !
dah lama tak buat entry .. saya sebenarnya baru balik dari kem .. sampai je kat rumah terus saya buat kilang taik mata .. haha ! besok harinya pulak terus saya demam .. huhuhuhuhu ... ni pun saya curi-curi bukak internet .. hehe :P .. waktu tengah sakit ini lah saya rajin nak buat entry .. haisy , apa nak jadilah .. ok jom kita sambung balik topik utama kita ..
1.Pergi dulu ke laman web blogskin tuu, boleh klik sini.

2. Korang akan nampak lebih kurang camni kan? Klik je skin mana yang korang nak . Macam saya buat anak panah merah dalam gambar kat bawah ni.



3. Bila dah klik , korang scroll down kat bawah sikit dan korang akan nampak lebih kurang macam ni kan? Klik BLOGGER MAIN yang kat bawah tu. Saya nak buat anak panah merah kat situu.

4. Bila korang klik BLOGGER MAIN tuu , dia akan download automatically kod kod blogskin yang korang nak tu . Tengok gambar kat bawah ni. Klik je kat anak panah merah tu. Kalau dia terus keluar kod je banyak banyak , skip step ni. Sesetengah laptop je akan keluar camni.



5. Bila dah klik tuu, ada satu pop up window NOTE PAD yang mengadungi banyak kod kod kan? Ala, macam gambar kat bawah ni lah ;) Copy kesemua kod kod kat dalam notepad tu.



6. Dashboard > Template

7. Delete kod yang sedia ada dan gantikan dengan kod yang korang copy takdi. Paste je.

8. Previw and save.

Done. Blog korang dah bersalin kulit.Ada apa-apa pertanyaan boleh lah tanya :)

0 comments:

Post a Comment

Leave your comment below chio!