Tutorial : Billy Music Player simple

, , No Comments

Assalamualaikum. Entry tutorial kedua untuk hari ni. Saya buat tuto ni sebab saya rasa ramai newbie yang tak reti taruk music player an?*macam saya* So saya buatkan. Okay billy music palyer tu bentuknya macam bawah tu. lol comel and simple bukan? HAHA


  • Mula-mula sila ikut tutorial untuk sign up billy music player dekat SINI.
  • Lepas tu korang akan sampai ke web ini. Gambar dekat bawah.
  • Lepas tu awok log in lah account yang anda dah sign up tadi.
  • Lepas tu korang tutup tab billy tu. TUTUP!
  • Sekarang bukak link ini pulak SINI.
  • Okay lepas tu ikut gambar bawah ini. Saya malas nak menaip hari ini. Sorrrey.

  • Lepas tekan link tu, akan keluar website. Biarkan je website tu. 
  • Now buka youtube. Dan pilih lah lagu apa korang nak. Sayasarankan korang ambil yang lirik punya. Bukan video klip or MV. Okay? Saya rasa benda ada effect kelajuan mengconvertkan file tu.
  • Lepas tu, korang buka balik website tadi tu. And ikot step seterusnya. 
  • Lepas download, akan keluar pop up macam bawah ni.
  • Lepas dah convert, muncul macam ni pulak.
  • Okay sekarang please download file tu dan ikut step seterunya. Oh ya! Sila buka semula website kiwi tadi. Kita perlu gunakan website tu semula. Buka sekarang!



  • Kemudia, sila buka website billy player pulak. Klik SINI. Ikut arahan bawah ni.

  • Okay sekarang korang boleh copy code itu and letak dekat blog. Untuk letak dekat blog sila rujuk tutorial seterusnya.
Simple Template
  • Dashboard - Design - Page Element - Add A Gadget - HTML/Javascript
  • Okay lepas tu paste code tu and preview. Dah okay SAVE.
Blogskin/Classic Template
  • Dashboard - Template 
  • Okay paste kan code tadi ke tempat mana yang korang nak letak. Harap maklum.
  • Preview and SAVE.
Okay dah siap. Entry forever panjang berjela. HAHA banyak gambar. Kbai Assalamualaikum.
CREDIT to azealiaa

0 comments:

Post a Comment

Leave your comment below chio!